Brand

Jag stod i köket o tyckte ungarna under förde ovanligt mkt liv o galde.
Gick ut på balkongen för o ta ett bloss, så hör jag nå börja tjuta, Kenny sa bara "älskling kom"

Så gick vi ut i hallen o han öppna dörren, brandlarmet i trapphuset tjöt som fan o där var rök fyllt.
Det hader alltså börjat brinna hos grannen under oss.

Så de var bara av med mina termo tofflor, på med skor, o jacka ryckte till mej två handukar, en till mej o en till kenny att ha för munnen att andas i, rocky i koppel sen var det bara ut! jäkligt rökfyllt var det där nere på andra vånignen.

En kille i huset sprang runt till alla grannar o fick ut dem.

Vi stod där ute o hörde grannen mitt emot oss på väg ner "det finns en hund där uppe! hunden!"
Så vi ropa till henne att han var med oss, så väl ute sprang hon fram till Rocky o klappa om han o halvt skrattande ursäktade sej att de inte var oss hon tänkte på där utan vår hund!
Så gullig är hon som tänker på vår lilla bäbis iaf tyckte jag.

O rocky var så duktig satt så snällt o stilla därute trotts allt tumult med folk o brandmän, ambulansfolk o poliser.

Vi stod där ute i tjaa...en halvtimme tre kvart nånting, i skor, pyamasbyxor o jacka. kallt som fasen!

nu är de lugnt igen iaf, vi får bara vädra ut här nån timme till för att få ut all röklukt som verkar ha satt sej i hela huset.

Så ja, från en lugn stillsam söndag till ett välldigt tumult!


Kommentarer
Postat av: susanne machac karlsson

Tur att ni är oskadda iallafall, kan ni inte vara i lägenheten, så öppna fönsterna på glänt och kom hit och sov.

Konstigt att inte Rocky reagerade på röklukten?



Bara kom om ni tycker, här fins plats det vet ni

Kram

2010-12-19 @ 18:22:17
URL: http://susanne-tulle.blogspot.com
Postat av: Mama

Tack o lov ett ni är oskadda! Bli nu inte så nedkylda så attni blir sjuka. Då är det bättre att sovet hos Sussie!



Kramar

2010-12-19 @ 19:17:40
Postat av: Veronica "Ånka"

SV: susanne: tack , men de går bra här =)

Mama: ja, om du läst minsa tidigare inlägg så vet du att jag redan är genom förkyld! men nu har vi stängt igen så de börjar bli vart här igen =)

2010-12-19 @ 19:27:29
URL: http://brightasever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0